تفاوت های سئو برای ساختارهای متفاوت وب سایت

سئو یک مبحث جنجالی در زمینه کسب درآمد آنلاین از طریق وب سایت می باشد. در این مطلب کوتاه قصد داریم تا کمی در این باره صحبت کنیم که سئو کردن سایت های مختلف از نظر ساختار زبان سایت یا نوع سایت چه تفاوت هایی دارد. و اینکه گوگل چه نوع قوانینی برای رتبه دادن به سایت های مختلف دارد.


آیا گوگل قوانین مختلفی عرضه می کند؟

گوگل هر سال یا هر مدت یکبار قوانینی را برای بهینه سازی وب سایت ها عرضه می کند. این قوانین بیشتر کلی هستند. یعنی یک سری قوانین کلی که برای همه سایت ها می باشد. به طور مثال می گوید سایت شما باید ریسپانسیو باشد. یعنی در دستگاه های مختلف نمایش خوبی داشته باشد. یا می گوید سرعت سایت شما باید خوب باشد و در زمان کوتاهی سایت لود شود. یا اینکه می گوید باید برای نوشتن محتوای سایت خود از روش های تولید محتوای اختصاصی که بهینه هم باشد استفاده کنید. این اصلا به زبان و ساختار سایت شما ربطی ندارد. یعنی یک سری قوانین کلی. اما خب قوانین دیگری نیز وجود دارد. در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.


چرا سئو کردن سایت های مختلف فرق دارد؟

خب طبیعی است که وقتی سایت شما با زبان php طراحی شده است برای بهینه سازی باید از روش های متفاوتی استفاده کنید نسبت به کسی که مثلا از asp.net استفاده می کنید. اما دقت کنید که روش. نه جواب انتهایی! برای حل یک مساله همیشه راه حل های مختلفی وجود دارد که باید از آنها استفاده کنید. به طور مثال ممکن است برای تعریف کلمات کلیدی در ساختارهای زبانی متفاوت وب سایت مجبور شوید از تگ های مختلفی استفاده کنید. اما همه اینها در واقع به یک نقطه ختم می شود.


سایت فروشگاهی، شرکتی و.... چطور است؟

از قوانین کلی که بگذریم! یعنی بیس سئو و قوانین کلی را باید برای سایت خود در هر دسته ای که باشد رعایت کنید. اما خب جزئیات متفاوت است. به طور مثال برای سئو سایت شرکت شما باید صفحات خدمات، پست ها، نمونه کارها و.... را بهینه کنید. در بیشتر سایت های شرکتی با محصول سر و کار ندارید. یعنی جزئیات کمتر است. در صورتی که برای سئو سایت فروشگاهی باید زحمت بیشتری بکشید. سایت شما پر از محصول است. محصولاتی که باید علاوه بر اینکه صفحه هر کدام از آنها بهینه باشد باید به دسته بندی های مختلف نیز دقت کنید. یعنی باید تگ ها و... را نیز برای بهینه سازی در نظر داشته باشید.


سئو کردن وردپرس و جوملا و...

ممکن است سایت شما با سیستم های مدیریت محتوای وردپرس یا جوملا و یا هر چیز دیگری ساخته شده باشد. در این ساختارها به طور معمول از پلاگین ها برای راحت تر کردن کار بهینه سازی و اینکه نیازی نباشد مستقیم در فایل کدها دست ببرید استفاده می شود. به طور مثال برای سئو سایت وردپرس پلاگین های زیادی مانند یواست وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. اما دقت کنید که کار این پلاگین ها معمولا این است که به شما در آنالیز سئو کمک می کند. یعنی می توانید متوجه شوید که محتوای شما و... بهینه است یا خیر یا اینکه اگر بهینه است چقدر بهینه است. بقیه زحمت ها مانند تولید محتوا و... را باید خودتان بکشید و کار کنید.


/ 0 نظر / 5 بازدید